vineri, 7 iulie 2023

7 iulie 2023 - despre boieri si tarani

Ieri mi-a atras atentia postarea din imagine. Am dat peste ea absolut intamplator si mi-a declansat niste sentimente negative dureroase. Ceva din neam care inca ma sacaie. Am vrut sa imi intitulez articolul - "Despre boieri si iobagi si sentimente care ma racaie la mate" - si apoi m-am gandit...ce dizgratios. Ca si cum intai a vorbit iobagul mizer din mine si apoi altcineva...doua vieti diferite, una de iobag si una de bogat aflate in contraditie in mine si experimentate demult. Interesanta perspectiva. Incep sa ma analizez si sa scriu sentimentele care ma incearca cand vad aceasta imagine si postare. Din postare mi-a atras atentia expresia chipului personajului si cuvantul "boier" care m-a deranjat...ia sa vedem ce scoatem de aici si cum putem sa facem un pas mai aproape de abundenta financiara curatand ce iese de aici.

Expresia fetei personajului imi spune "aroganta", "dispret"...si simt ura si furie. Si apoi la o privire mai atenta imi spune "tristete" ...si simt compasiune. Hm...doua personaje diferite din mine vad ceva total diferit in imaginea asta. Iobagul si boierul din mine, din experientele mele anterioare, din existentele mele anterioare. Oprimatul...si apoi opresorul sau complicele opresorului. Parca inteleg ambele versiuni cumva. Il inteleg si pe cel flamand care uraste bogatii si il inteleg si pe cel bogat care tine in frau hoardele de flamanzi lenesi si ignoranti puse pe furaciune. 

Cuvantul "boier" imi provoaca furie. Ce ce unii sunt boieri si altii nu? De ce unii sunt mai sus si altii mai jos? Cu ce e fiinta asta mai presus de cei care nu fac parte din categoria in care el s-a nascut? Nu contest realizarile lui profesionale despre care am citit ulterior si nu condamn nici alegerile mai putin onorabile pe care le-a facut in viata despre care iarasi am citit. Nu ma intereseaza el ca om ci categoria sociala din care face parte si pe care o detest si o inteleg in acelasi timp. Ma enerveaza totodata si comentariile la postare - toata sleahta de capete plecate de dobitoci care se inghesuie in fata sa fie primii la pupat mana, la ingenuncheat si la strigat " La multi ani, boierule!" Nu exagerez - cam asa comenteaza lumea si cam asta e spiritul turmei. Nimic diferit de acum 100 de ani - doar mediul de transmitere a urarilor aferente. Taranii tot umili si prosti au ramas...chiar daca acum au conturi de Facebook. 

Lucrez, sub inspiratia acestei postari urmatoarele programe pe care mi le identific:

Bogații sunt aroganți

Bogații sunt disprețuitori

Boierii sunt aroganți

Boierii sunt disprețuitori

Bogații disprețuiesc săracii

Boierii disprețuiesc săracii

Eu sunt țărancă

Tăranii sunt săraci

Tăranii trăiesc greu

Viața este grea pentru țărani

Boierii mi-au furat munca

Boierii mi-au furat bogăția

Bogatii mi-au furat munca

Bogații mi-au furat bogăția

Boierii mi-au luat abundența

Bogații mi-au luat abundența

Abundența mea este la boieri

Abundența mea este la bogați

Muncesc pentru boieri

Muncesc pentru cei bogați

Tăranii muncesc pentru boieri

Abundența și munca țăranilor merg la boieri

Abundența și munca țăranilor merg la bogați

Tăranii muncesc din greu

Viața este grea pentru țărani

Totul la țărani vine greu și cu mare efort

Bogații dispretuiesc țăranii

Boierii disprețuiesc țăranii

Bogații îi disprețuiesc pe săraci

Boierii îi disprețuiesc pe săraci

Săracii sunt tratați urâți și cu lipsă de respect

Săracii sunt oameni nu

Tăranii sunt oameni nu

Tăranii sunt nefericiți

Săracii sunt nefericiți

Eu sunt nefericită

Eu sunt disprețuită

Eu sunt tratata urat si cu lipsa de respect

Bogații sunt răi

Boierii sunt răi

Bogații sunt egoiști

Boierii sunt egoiști

Boierii fac rău

Bogații fac rău


PS: am fost intrerupta de 2 ori cand incercam sa urmaresc meditatia Theta si sa rescriu programele, deci subconstientul meu nu voia sa scape asa usor de ele :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

8 luni de Codul emotiilor

 Urmeaza o postare destul de lunga despre experienta mea cu Adina, postare care are rolul de a va face sa intelegeti ca o trauma/problema nu...